Oni su studenti 4. godine prijediplomskog studija Glume na Umjetničkoj akademiji Split: Mia Bujan, Mihael Elijaš, Filip Luka Gospić, Danica Katunarić, Petra Krolo, Katarina Lekić, Kristian Šupe, Mate Tavrić, Denis Tomić i Zdravko Vukelić. U sklopu završnog ispita na kraju svakog semestra preddiplomskog studija studenti izvode poznate kazališne predstave. Predstave se izvode u vidu tri osnovna praktična predmeta: gluma, scenski govor te scenski pokret sa svrhom rada na praksi te iskustvu studenata glume, kao i disciplini te učenju rada u ansamblu. Razgovarali smo s njima povodom uspješne izvedbe Čehovljeve “Tri sestre”.
- Čehovljeve “Tri sestre” odličan su, zahtjevan i izazovan komad. Rad je bio fokusiran na istraživanje lica, njihovih karaktera i promjena koje im se kroz komad događaju. Drago mi je što je tako jer nas je nagnalo da se najprije posvetimo sadržaju, a nikako formi. Tako bi uvijek trebalo biti, a s nikakvim produkcijskim mogućnostima, ovo je bio dobar način da se to provede u djelo. Uz mentorstvo profesora Gorana Golovka, asistenticu Anu Mariju Veselčić i stručnog suradnika Nenada Srdelića, svoje smo uloge promišljali i gradili mjesecima - uz mnoge korisne vježbe, stručnu literaturu i pitanja na koja smo tražili neizostavne odgovore. Čehovljevo djelo otvara prostor za igru i zabavu, ali u tome iziskuje temeljitost i promišljenost, kao i autentičan glumački izričaj. Sigurna sam da smo svi u izradi ovog komada na četvrtoj godini Glume dobili novo znanje i stekli potrebnu disciplinu, ali i otkrili puno o sebi - kazala je Petra Krolo.
A kako izgleda sam proces izlaska na pozornicu, kao i pripreme za ovaj trenutak, ima li treme?
- Malo prije izlaska na pozornicu, pri ispitu, trema je jednaka kao u izvedbama u kazalištu. Studenti si pomažu vježbama disanja te zagrijavanjima kako bi smanjili nervozu i što prirodnije ušli u scenu. Dakako, osjećaj ispunjenosti pri završetku predstave popraćenim pljeskom publike podsjeća na vrijednost upornog rada, truda i doživotnog učenja, koji karakteriziraju zanat glume - objasnila je Katarina Lekić.
- Ovisno o tekstu koji radimo, ali za izvedbu se pripremamo otprilike šest tjedana. Sam proces počinje sa čitaćim probama za stolom, analizom lica, odnosa i priče. Potom se prelazi u prostor kako bi se uspostavila mizanscena. U konačnoj fazi dolaze kostimi, šminka, svjetlo i glazba te se prolaze tzv. progoni, odnosno probe komada bez prekidanja uz redateljevo bilježenje opaski - dodala je Mia Buljan. Kazališne daske su poziv, a traje li taj poziv, strast i ljubav od malih nogu?
- Da. Gluma me oduvijek zanimala, od malih nogu sam na sceni kroz različite izvedbene umjetnosti. S glumom kao takvom sam počeo u dobi od sedam godina u Učilištu Zagrebačkog kazališta mladih i tamo ostao do 19. godine. A planovi za budućnost - veliki. Domaće tržište i kazalište su mi prioritet, ali također se vidim u filmskim i televizijskim formatima. Također, volio bih se okušati i u voditeljskom poslu na televiziji, radiju i na eventima uživio, okušati se u kazališnoj režiji i glumačkoj i dramskoj pedagogiji - podijelio je Denis Tomić, a njegov kolega Mate Tavrić kazao nam je da su mladi ipak, koliko se možda na prvu ne čini tako, zainteresirani za odlazak u kazalište.
- Zainteresirani su! Posebno za kazalište, a tomu svjedoči veliki broj gledatelja koji rado posjećuju naše ispite i uvijek dupkom popune dvoranu na Gripama ili “Scenu A”. Ulaz je slobodan i svaki ljubitelj kazališta je dobrodošao! Zanimljivo je da nisu samo obitelj i rodbina stalna publika, već i prijatelji naših prijatelja koji dođu gotovo pa slučajno na ispit i oduševe se pa nas često pitaju: a kada ćete opet igrati? Nedavno smo za završni ispit iz Scenskog govora izveli Pinterova “Kućepazitelja” u maloj dvorani pored Scene A. Po izvedbi je moglo prisustvovati svega 30-ak gledatelja pa smo zbog velikog interesa ispit odigrali čak četiri puta - kazao je Mate Tavrić.
Piše: Mila Puljiz
Foto: Privatni album